Valikkoon

Jakamisen periaate pelastaa maailman

Kysymyksiä ja vastauksia: Rukouksesta

Benjamin Creme on luennoillaan vuosien varrella vastannut tuhansiin ja taas tuhansiin kysymyksiin Maitreya-ilmiötä koskien. Hän ottaa myös vastatakseen lukijoiden kysymyksiin Share International -lehden jokaisen numeron sivuilla. Tämä kooste on kysymyksiä ja vastauksia, jotka ovat julkaistuja Share International -lehdessä ja osin aiemmin julkaisemattomia. Aiheena on rukous.

K: Olisikohan teidän mahdollista selittää rukouksen ja parantamisen taustalta löytyvää toimintatapaa tavalliselle uskovaiselle ja henkisesti ajattelevalle ihmiselle? Alkaen rukouksesta, mitä oikeastaan tapahtuu?

V: Rukous on yksi aste invokaation suuren tieteen alla ja se toimii siten, että se luo johtimen eli telepaattisen linkin yhteisen tekijän, eli mielen välityksellä. Kuta suurempi on mentaalinen keskittyminen, sitä suurempiasteinen mentaalikommunikaatio aikaansaadaan. Suurin osa rukouksista on kuitenkin astraalista tai tunteiden tasolta fokukseltaan ja siksi vähemmän "varmaa" saamaan aikaan vastineen.

Rukouksen voima perustuu siihen tekijään, ettei ole mitään eriytyneisyyttä: kaikki maailmankaikkeuden atomit ovat yhteydessä toisiinsa. Rukouksen teho on riippuvaista siitä keskittyneen ajatuksen tasosta, jonka rukoilija saavuttaa. Suurin osa rukouksesta on astraalin haluluonteen anelua ja on siksi rajoitettua laajuudeltaan. Rukous sen korkeammalla tasolla on mahdollista keskittyneet mielen kautta. Vieläkin korkeammalla tasolla sieluunsa yhtyneen oppilaan rakkaus-tarkoituksen tasolla tuo toimija on sielu.

Vastine rukoukseen on ehdollista Syyn ja seurauksen laille (Karman laille, kuten sitä idässä kutsutaan) ja siihen väliintulon määrään, mikä on Mestareille mahdollista heidän roolissaan pyhinä välitysmiehinä. Täten Jeesus, Neitsyt Maria, Krishna, Muhammed ja joukko pyhimyksiä kaikista uskonnoista ovat väliintulopyyntörukousten kohteena. He voivat toimia, ja toimivatkin, väliintulijoina lain sallimissa puitteissa.

Maitreya rukouksesta.

Rukous on yksi helpoimmista, suloisimmista ja hienostuneimmista tavoista muistaa Luoja. Rukouksessa on aina kiinnittymättömyyttä. Rukouksessa ei ole raskautta eikä huolia, kyse on absoluutin tilasta. Sitä kokee Kaikkivaltiaan läsnä olon. Maitreya sanoo: "Rukouksessa ei voi koskaan olla eksyksissä." (Share International -lehti maaliskuu 1990)

K: Kykenettekö samalla tavalla selittämään toimintaperiaatteen siten, että se oli avuksi tavalliselle lääkinnän alan ihmiselle ymmärtää kuinka rukous voi olla osa tavanomaista paranemisen tapahtumaa?

V: Tämä odottaa vielä lääketieteen ammattilaisten hyväksyntää eteerisen todellisuuden tasojen olemassaolosta, siellä sairastuminen alkaa.

K. Tieteelliset ja lääketieteen tahot tunnustavat, että on olemassa yhteys "mieli-tunne-keho", joskaan sen pohjalla olevia toimintaperiaatteita ei tänä päivänä vielä tunneta riittävän tarkasti. Tässä tarkoituksessa eräs tieteellinen näkökanta rukoukseen on, että myönteinen asenne yksilössä auttaa kehon immuunipuolustusta kohentamalla T-soluja ja lisäämällä luontaista Interleukin-6:n tuotantoa. (1) Onko tämä näin? (2) Onko rukouksen tehossa muita toimintamalleja, mitä? Mitä esimerkiksi tapahtuu soluille kiinteän fyysisen kehossa, kun vaikkapa AIDS tai syöpä parannetaan rukouksen seurauksena? Tapahtuuko kaikki parantumine fyysisen kehon yläpuolella, jolloin keho vuorostaan sen seurauksena saisi epäsuoraa etua, vai voiko joskus tapahtua fyysisen kehon suoraa parantumista?

V. (1) Kyllä. (2) Rukouksen aikaansaama energia saturoi sairastuneet solut, siten täyttäen ne valolla. Tämä energia tulee kehoon "chakrojen" eli energiakeskusten kautta, jotka ovat kehon eteerisessä vastineessa sekä sisäeritysjärjestelmän muutosten kautta solun muutoksessa.

K. Glenda Greenin kirjassa keskusteluissa Mestari Jeesuksen kanssa, Hän selittää rukouksen mekanismin Adamantine-nimellä tunnettujen hiukkasten siirroksi. Onko tämä kuvaus oikea?

V. Minun tietojeni mukaan ei ole olemassa mitään sen nimisiä hiukkasia. Kaikki parantavat energiat ovat olemukseltaan omalla tasollaan ilmentyvää valoa.

K. (1) Miten Mestarit ja Heidän oppilaansa tulevat tulevaisuudessa avoimemmin olemaan tekemisissä parantamisen kanssa? Tuleeko se tapahtumaan maailman lääketieteellisen yhteisön kanssa yhteistyössä? (2)Kun Maitreya ja Mestarit ovat avoimesti itsensä tunnustaneet, ja kun ihmiskunta alkaa Heidän identiteettinsä hyväksyä, tuntuisi puhtaan järjen vastaiselta, että joka kerta kun joku sairastuu vakavasti, Mestareille tai Heidän ashrameilleen ilmoitettaisiin siitä. (3) Tuleeko välissä olemaan jonkinlainen valintaprosessi? (4) Tuleeko rukous olemaan osa tuota prosessia? (5) Kuulevatko Mestarit "rukouksemme"?

V. (1) Kyllä. (2) Näin ei tule olemaan, vaikkakin joku Mestareista on usein läsnä vaikeissa leikkauksissa maailman sairaaloissa jo tänäkin päivänä. (3) Kyllä, lääkäreiden välityksellä, jos he ovat oppilaita taikka ulkokehän oppilaita. (4) Kyllä kun se katsotaan tarpeelliseksi. (5) Kyllä. Suuri osa ihmiskunnan tarpeellisesta parantamisesta tulee tapahtumaan Maitreyan magnetisoimien monien (777) lähteiden laajan käytön seurauksena.

K. Kun joku on sairas, onko tämän puolesta tehtävä rukoileminen tehokkaampaa ryhmän toimesta kuin yksilön toimesta?

V. Se on riippuvaista tuon ryhmän ja tuon "yksilön" kehittyneisyydestä. Yleisesti on niin, että ryhmä on tehokkaampi.

Sivun alkuun